Wanneer kritische improvisatie een job wordt


Huilend voor de hardleerse wereld

die we delen.

Voor een verjonging van

het dagelijks leven

Geniet maar van je anesthesie, overwegend adequaat

Ja dat is wat ik nodig heb!

Niet veel om enthousiast over te worden.

Het glijdt niet weg maar

het blijft ook niet hangen

Té lang soms ook té kort

In het hart van dingen en voor

dingen nauw aan het hart

Kauwend op drukte en bedrijvigheid

Voor ontspannen gemak

Eeuwigheid maar niet te veel!

In een staat van bijna-hysterie

15 minuten uitstel

Gegarandeerd onverwacht!

een soort van onzekere berusting

Poelen van rust in het oog van de storm

Nog een heftige aanval op de grote hersenen

Wanneer kritische improvisatie een job wordt

en herrijzen zal binnen de galerij.

Ja dat is wat ik nodig heb!

Sterker nog, ik ben in de mode.

Hier zit ik dan, op mijn troon

van opgeblazen zakken


met vreugde en kinderlijke blijheid geschreven door Wichard Ragner op een bankje in een park ergens in midden-België, op het einde van 2018, zeg maar op de 325ste dag. En het regende niet!