"Mijn hemel in twee dimensies" een bundel over dagelijkse onrust of beter MIJN dagelijkse onrust




ook zonder mij zal het volgende week volgende week zijn

ook zonder mij zul je worden wat je in vraag stelt

ook zonder mij zal je reputatie verbeteren

ook zonder mij zul je fragmenten van mannelijke tranen herkennen


ook zonder mij zullen mensen honger hebben

en anderen dorst

en nog anderen honger en dorst

ook zonder mij zal ook dat niet blijvend zijn


ook zonder mij blijft alles op mysterieuze wijze kortstondig

ook zonder mij zul je afstand nemen van de rechte lijn

ook zonder mij zullen er symbolen van onzichtbare realiteiten zijn

ook zonder mij  zul je je ontwikkelen in een verder onbepaalde leegte


ook zonder mij zul je doordrenkt zijn met al het geweld van hartstocht

ook zonder mij zal je droom een nachtmerrie worden

ook zonder mij doe je een poging tot een zorgeloze herinnering 

ook zonder mij vraag je je af hoe oneindigheid in kaart te brengen


ook zonder mij voel je de expressieve ambivalentie

van alle psychoses van de wereld

ook zonder mij pleit je voor een meedogenloos conceptualisme

ook zonder mij vecht je voor de scheiding tussen plezier en geluk


ook zonder mij wil je meer waarde bereiken door te spelen

ook zonder mij hecht je waarde aan het argument

ook zonder mij is alles het resultaat van een tijdelijk gebaar

ook zonder mij is niets raadselachtiger dan eenvoud


ook zonder mij zal ontgoocheling een afleidende oorzaak worden

ook zonder mij wil je het heel graag, maar nu nog niet

ook zonder mij ben je de vrucht van je doorzettingsvermogen

ook zonder mij hou je ervan om staand te dromen


(uit de bundel "Mijn hemel in twee dimensies", een uitgave van The Office of Useless Art)










Comments